La det bli den siste……..!!!

Categories Blogg

Enda en dag på avrusning. Gud vet antall ganger jeg har vært her. Ligget på disse harde madrassene, rulla meg rundt i kramper. Slått og sparka i veggen. Svetta ut ett hav, og spydd magesyre i flere dager.

Jeg har prøvd flere medisiner og innleggelser, men jeg kan nå ærlig si at jeg ikke var helt klar for å slutte med rus de første gangene jeg var her. Jeg gjorde mer hva alle sa jeg burde gjøre. Og det endte mislykket selvfølgelig. Jeg var på avrusning til abstinensene begynte, altså ca. 12 timer. Når jeg hadde kjent på de et par minutter, så dro jeg. Ja jeg dro rett til Oslo. Så jeg tenker mine tidligere innleggelser teller nesten ikke. Jeg var ikke der jeg er nå i hodet. Hadde ikke opplevd nok dritt der ute enda…

Her sitter jeg på rommet mitt på ARA Bærum. 

Jeg merker stor forskjell på de første innleggelsene og nå. Jeg er virkelig lei ruslivet og det som følger med. Før så ville jeg absolutt IKKE inn i LAR (legemiddelassistert rehabilitering), men de siste årene har jeg skjønt at jeg trenger en krykke. En krykke som kan hjelpe meg tilbake til ett rusfritt liv. Og den krykka er der til jeg føler meg sterk nok til å motstå heroin. Det høres sikkert kjempe lett ut å bare slutte. «Det er jo bare å ikke ta det», sier noen. Jajo det er riktig det, men for oss som har misbrukt lenge vi elsker og hater det. Og når man har vært rusfri en stund, så fortjener man å ruse seg litt. Men det er ikke noe som heter «litt». Du gir hele deg til den rusen. Kropp, sjel, tanker og liv. Den er så mektig og sterk! Så man lurer seg selv med å si bare 1 gang, men det går bare ikke. Da er man i gang igjen, og uker, måneder og år går. Abstinensene kommer etter 3 dager med heroin, så du kan jo tenke deg abstinensene når du har brukt i flere år.

Det har nå gått ca. 11 år hvor jeg har brukt heroin og sprøyter. Jeg er nå 30 år. Og meste partene av årene fra jeg var 19 år husker jeg ikke… Det er jo helt tragisk!!!

Men i en alder av 30, har jeg endelig følelse av at ruskarrieren min har tatt en ende. Jeg vil virkelig ikke ruse meg mer. Jeg har vært i helvete og der vil ikke jeg være. Dagene der består bare av rus, tullprat, og salg av rus.
Så jeg har tatt ett stort steg, ett steg som er både skummelt og bra. Jeg har nemlig begynt på en medisin som heter Buvidal (Depo LAR medisin) Den gjør altså at heroin ikke funker. Ikke helt sant det der, fordi man kan ruse seg på heroin, men det funker ikke så bra da med Buvidal i kroppen.

Buvidal, min nye krykke i livet.

Jeg er som sagt innlagt på dag 8. Jeg er kjempe fornøyd. Buvidalen funker bra på meg. Jeg har en plan når jeg kommer ut herfra. Jeg har virkelig vokst og er klar for å gå videre. Dette er SISTE gangen jeg er her!
Nå fikk jeg gåse hud mens jeg skrev det siste…

Men det er deilig å si at endelig har tro på MEG SELV!!!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *