Livet – en berg og dalbane!

Categories Blogg

Ja, livet er ikke en dans på roser og bare rosenrødt. Jeg husker jeg tenkte som liten at jeg gleder meg til å bli voksen, da kan jeg gjøre det jeg vil. Men nå som voksen hadde det vært deilig å kunne være barn for en dag, slippe alt man skal gjøre og uten bekymringer.

Dette er nok noe alle kan kjenne seg igjen i?

Det gjør jeg i hvert fall. Det siste året mitt har vært turbulent med masse følelser, depresjoner, mørke tanker og en total følelse av mislykkethet på alle arenaer. Følelsen av aldri å strekke til, eller være god nok til noe.

Ja, jeg følte jeg var mislykket og ikke god nok mamma. Det samme følte jeg ovenfor kollegaer siden jeg var sykemeldt og de hadde mer en nok å stri med på jobben. Der satt jeg hjemme etter å ha levert barna på skole og i barnehage, og følte meg mislykket og aldri god nok.

Jeg følte jeg sviktet alle og alt rundt meg, fordi jeg var deprimert og hadde mye mørke tanker.

Kanskje du kan kjenne deg igjen på den håpløsheten?

 

En ting vil jeg si til deg som har eller hatt det sånn, det blir faktisk lysere. Det kan ta tid, men det blir bedre. ALDRI gi opp!

 

Hva gjør du når du føler deg som verst?

 

Jeg gravde meg ned lengre og lengre ned i mørket, jeg var min verste fiende og kritikker. Jeg hadde aldri noe godt/fint og si om meg selv, men jeg var jævlig god på å fortelle meg selv hva jeg gjorde galt og hvor mislykket jeg var.

Hva gjorde jeg for å snu?

Etter en lang stund med 100% sykemelding begynte jeg å jobbe så smått igjen. Og den første dagen tilbake var helt jævlig, jeg tenkte kollegaene mine kom til å se ned på meg. Stille spørsmål, og dømme meg. Men gjorde de det?

Nei, de gjorde faktisk ikke det. Jeg ble møtt med “Velkommen tilbake lapp”, at det var koselig å få meg tilbake på jobb. Og den gleden jeg følte da, den var ubeskrivelig😊 Så nå er jeg tilbake 100% i jobb, og jeg ELSKER det. Det gir meg så utrolig mye mer enn hva jeg har tenkt over før.

Jeg digger mine fantastiske kollegaer som ser mennesker, og ikke dømmer. Jeg digger alle og enhver deltaker vi har, som deler av seg selv. Selv om de har det tøft, så kommer de på aktiviteter, ler, koser seg og de snakker😊

 

Ja, livet er en berg og dalbane. Og vi alle har/kommer til å oppleve det.

 

Men husk – ALDRI GI OPP! 😊

 

#sammenklarervisåmyemer

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *